Studying the needs of the population of Buryatia in resort treatment and health

Authors

  • Svetlana B. Budaeva East Siberian State Institute of Culture

DOI:

https://doi.org/10.24866/1813-3274/2025-1/21-29

Keywords:

natural medical resources, resorts ‘Arshan’, ‘Goryachinsk’, resort services

Abstract

The article is devoted to the assessment of satisfaction and loyalty of consumers of health resort services on the example of two resorts “Goryachinsk” and “Arshan” of the Republic of Buryatia, offering a variety of resort and recreational services. Four main groups were developed and combined for the consumer survey: treatment, food, accommodation and entertainment. Comprehensive and systemic analysis of the resorts' activities, the results of empirical research of consumers of health resort and recreational services allow improving the existing situation in customer service through monitoring and ongoing research of the environment and internal factors, consumers of health resort and recreational services, their needs and preferences. Differences in assessments of satisfaction and loyalty of vacationers of different health resorts can be used to make the necessary management decisions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Svetlana B. Budaeva, East Siberian State Institute of Culture

    Associate Professor, Candidate of Pharmaceutical Sciences, Head of the Department of Tourism and Service

References

1. Государственная программа Республики Бурятия «Развитие внутреннего и въездного туризма в Республике Бурятия до 2035 года». URL: http://docs.cntd.ru/document/550205479

2. Ветитнев А.М. Сервисноориенторованная концепция управления санаторно-курортными организациями в рыночных условиях. СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2005. 270 с.

3. Багиев Г.Л., Жданов И.А. Маркетинг взаимодействия: интеграция, координация, контроллинг и аудит. СПб.: Изд-во СПГУЭиФ, 1999. 110 с.

4. Адлер Ю.П., Турко С.В. Хороший потребитель – довольный потребитель, или Что приходит в голову, когда говорят про удовлетворённость и лояльность. М.: Стандарты и качество, 2006. 43 с.

5. Ветитнев А.М., Гузева А.В. Внутренний маркетинг в обеспечении качества санаторно-курортных услуг // Экономика здравоохранения. 2004. № 9. С. 26–30.

6. Герпотт Т.Й. Эмпирические исследования лояльности клиентов // Проблемы теории и практики управления. 2001. № 3. С. 10–18.

7. Лебедева Л.С. Оценка удовлетворённости и лояльности потребителей санаторно-курортных услуг // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. 2008. № 65. С. 185–191.

8. Лихтанская О.И., Белова С.В. Потребности клиента как фактор повышения качества обслуживания в гостиничном бизнесе // Наука и туризм: стратегии взаимодействия: сборник статей / под ред. А.Г. Редькина. Вып. 5(3). Барнаул, 2016. С. 29–34.

9. Челенков А.П. Управление качеством в сфере услуг. URL: http://delovoymir.biz/ru/articles/view/?did=10534

10. Будаева С.Б. Изучение потребности в курортном лечении и оздоровлении у отдельных групп населения (на примере отдыхающих на курортах «Горячинск» и «Аршан») // Азиатско-Тихоокеанский регион: экономика, политика, право. 2023. Т. 25, № 1. С. 51–58. DOI: https://doi.org/10.24866/1813-3274/2023-1/51-58

11. Кусков А.С. Гостиничное дело. М.: Дашков и К, Ай Пи Эр Медиа, 2010. 326 с.

12. Санаторий Баунт. URL: https://baikal-tourist.ru/tourbases/sanatorij-baunt

Downloads

Published

28-03-2025

Issue

Section

ECONOMICS

How to Cite

Budaeva, S. B. . (2025). Studying the needs of the population of Buryatia in resort treatment and health. PACIFIC RIM: Economics, Politics, Law, 27(1), 21-29. https://doi.org/10.24866/1813-3274/2025-1/21-29