“Balance wheel” as a pedagogical tool for developing self-organization skills in high school students in the program AE “Art-visage”
DOI:
https://doi.org/10.24866/2658-5855/2024-2/64-68Keywords:
wheel of balance, self-organization, identification of educational deficits, planning, goal settingAbstract
The article discusses the relevance of high school students’ self-organization skills and the use of the “Wheel of Balance” tool to develop adolescents’ ability to independently organize their activities. The experience of working with this tool in the construction of an IEP is given as an example.
Downloads
References
Брилев Д.В., Байков Н.М. Возрастные особенности самоорганизации учащейся молодежи в социологическом измерении // Вестник Тихоокеанского государственного университета. 2011. № 4(23). С. 219–226.
Дружинина А.М. Применение «Колеса баланса» в обучении студентов педагогических направлений // Психолого-педагогический журнал «Гаудеамус». 2022. Т. 21, № 2. С. 60–66. DOI: https://doi.org/10.20310/1810-231X-2022-21-2-60-66
Дзусова Б.Т., Хадзиева З.А. Подготовка будущих педагогов к реализации проектной деятельности в условиях национального образования // Приднепровский научный вестник. 2018. Т. 12, № 3. С. 97–100.
Дьяков С.И. Мотивационно-ценностные конструкты самоорганизации личности в семантическом пространстве образования // Science for Education Today. 2021. Т. 11, № 1. С. 75–91.
Малиева З.К. Социокультурные факторы самоорганизации и самовоспитания студентов // Уральский научный вестник. 2016. Т. 7, № 1. С. 55–56.
Фадеева С.Д. Самоорганизация учащихся при обучении по индивидуальным учебным планам // Вестник Калужского университета. Серия: Психологические науки. Педагогические науки. 2019. Т. 2, № 3(4). С. 110–113.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Светлана Николаевна Галаева

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.