National heritage as a factor in realizing the innovative potential of the company
DOI:
https://doi.org/10.24866/1813-3274/2024-4/60-74Keywords:
innovative potential, management strategies, publishing industry, souvenirs, cultural sovereignty, national identity, Republic of Sakha, YakutiaAbstract
The article is devoted to the implementation of the company's innovative potential, during which the national heritage acts as a contributing factor. In the modern world, innovation acts not only as a source of socio-economic progress, but also asthe basis
of a business’s competitive advantage. By developing and implementing innovations, the company improves its position in the market, produces competitive products, and improves its financial and economic results. An enterprise can increase demand for its products by differentiating them and developing new markets. The publishing industry is a sphere of
application of innovations, as well as a sphere of popularization in society of innovations in various fields of knowledge and promoting their acceptance by society. Innovation is a way to optimize the activities of an enterprise and increase its competitiveness in the market. The development of a “flexible” approach to business, the development of new management strategies and decision-making in an innovative way, due to constant changes in market conditions, such as the economic situation, changes in sales markets, can be much more effective when accessing the wealth of cultural heritage. This not only solves purely
economic problems, but generally supports the course towards strengthening state, cultural, value and economic sovereignty, civil identity based on the spiritual, moral and cultural values of the peoples of the Russian Federation, and the preservation of cultural heritage.
Downloads
References
Правительство Республики Саха (Якутия). О прогнозе социально-экономического развития Республики Саха (Якутия) на 2022–2024 годы: Постановление от 15 сентября 2021 г. № 334. URL: https://docs.cntd.ru/document/574890481/titles/3BA8FH4.
О национальных целях развития Российской Федерации на период до 2030 года и на перспективу до 2036 года: указ от 07 мая 2024 г. № 309. URL: https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_475991/.
Выступление Президента РФ В.В. Путина на пленарном заседании Восточного экономического форума, 2023 г. // Официальный сайт Президента России. URL: http://www.kremlin.ru.
Протопопов В. П., Федорова А. А. Анализ рынка сувенирной продукции РС (Я) // Форум молодых ученых. 2019. № 1 (5). С. 492–495.
Мальцева Е. С. Креативная индустрия в российской экономике // Бизнес и дизайн-ревю. 2021. №. 1. С. 21.
Стратегия социально-экономического развития Республики Саха (Якутия) на период до 2030 года с определением целевого видения до 2050 года. URL: https://docs.cntd.ru/document/444958940.
Гаврильева С. А., Рац Г. И. Перспективная роль новой экономики Якутии // Современная экономическая наука: теоретический и практический потенциал. Инновационное развитие современного экономического образования: материалы международной науч.-практ. конф. (Ярославль, 04 декабря 2019 г.). Ярославль, 2020. С. 213.
Лыткина С. Н. Сравнение арктического туризма республики Саха (Якутия) и Аляски // XVIII Семеновские чтения, Якутск, 16 марта 2023 г. Якутск: Издательский дом СВФУ, 2023. С. 15–19.
Суйкова О. А., Кудряшова Е. В. Управление рисками инновационного проекта // Инновационное развитие профессионального образования. 2020. № 1 (25). С. 96–101.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Алина Анатольевна Атастырова, Ирина Борисовна Репина, Наталья Георгиевна Сидорова, Данил Евгеньевич Сидоров
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.